ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΤΕ;
Έγραψα μεγάλο τίτλο, ενώ δεν συνηθίζω να κάνω κάτι τέτοιο. Σήμερα όμως έχουμε και βαρβάτο θέμα. Μπορούν άραγε τα αυτοκίνητα του σήμερα να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα του τότε;

Εκ πρώτης όψεως όλοι, ή σχεδόν όλοι, θα απαντήσουμε με ένα μεγάλο ΝΑΙ. Γιατί αυτό; Γιατί τα ηλεκτρικά, συνήθως αυτοκίνητα του σήμερα, δεν μολύνουν τόσο πολύ το περιβάλλον, όσο τα αυτοκίνητα του τότε, που 'έκαιγαν' βενζίνη ή στην καλύτερη πετρέλαιο. Και μάλιστα λίγες δεκαετίες πριν τα πράγματα ήταν χειρότερα, αφού δεν υπήρχε καν καταλύτης στα συστήματα εξατμίσεων.

Όμως, σκεπτόμενοι απλά συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι έτσι ακριβώς όπως το παρουσιάζουν στα μέσα. Για να λειτουργήσει ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό, χρειάζεται φυσικά ηλεκτρικό ρεύμα για να φορτίσει. Το ηλεκτρικό ρεύμα, και ειδικά στην Ελλάδα, παράγεται στα εργοστάσια, και η παραγωγή του είναι πολύ ζημιογόνα για το περιβάλλον, αφού κατά την καύση του λιγνίτη φεύγουν προς την ατμόσφαιρα διάφορες ουσίες, που ευθύνονται για την τρύπα του όζοντος. Άρα το ότι όλοι η Ελλάδα, ας πούμε, θα αγοράσει στο μέλλον ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν θα οδηγήσει στην μηδενική μόλυνση του περιβάλλοντος. Και επειδή γνωρίζω για την ύπαρξη αυτοκινήτων που κινούνται με ηλιακή ενέργεια, σας έχω άσχημα νέα. Τα αυτοκινούμενα με την χρήση ηλιακής ενέργειας, δεν αποδίδουν τόσο καλά στον δρόμο, όσο τα βενζινοκίνητα ή έστω τα ηλεκτρικά, κι ας μην μολύνουν σχεδόν καθόλου το περιβάλλον.

Όσον αφορά, την ιπποδύναμη, η αλήθεια είναι ότι μπαίνω σε χωράφια που δεν γνωρίζω. Όμως σίγουρα μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η ιπποδύναμη σε ένα κανονικό βενζινοκίνητο αμάξι είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτή ενός ηλεκτρικού. Παρ' όλα αυτά ας σκεφτούμε και λίγο την μόντα. Τι εννοώ. Σε ένα "κανονικό" αυτοκίνητο έχει κανείς την ελευθερία να το διαμορφώσει όπως εκείνος θέλει. Και μηχανικά και εξωτερικά. Μπορεί να του αλλάξει μηχανή να το αναβαθμίσει και να του προσφέρει περισσότερα άλογα, λιγότερα κυβικά, μεγαλύτερη αντοχή κ.τ.λ. Στα ηλεκτρικά από την άλλη η έννοια της μόντας χάνεται, αφού δεν μπορούμε να "πειράξουμε" την μηχανή, αφού θα χρειαστούμε εξειδικευμένο προσωπικό, κάτι που στην Ελλάδα, σίγουρα, λείπει, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει, ακόμα τουλάχιστον, μεγάλη ποικιλία σε ανταλλακτικά για τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Συνεπώς, με βάση όλα τα παραπάνω θα μπορούσα να πω ότι, μάλλον δεν είναι ακόμα η ώρα να προχωρήσουμε σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή. Πρέπει πρώτα να θέσουμε τις βάσεις, και έχοντας τις βάσεις μόνο και μόνον τότε θα μπορέσουμε να έχουμε σωστό και πρακτικό αποτέλεσμα. Εσείς τι πιστεύετε;
Συντάκτης
Γιάννης Μαραγκός
Το παραπάνω άρθρο ήταν μία ιδέα του πολύ καλού μου φίλου Γρηγόρη, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ